Friday, January 2, 2009

Permulaan Tahun Baru 2009

Selamat datang 2009.. Pada tahun ini tiada bunga api yg menyambut kedatangan tahun baru di UAE. Di saat2 akhir Sheikh Mohammed telah membatalkan sambutan new year utk berkabung dan membantah di atas pembunuhan kejam Israel yg mengorbankan lebih 300 penduduk Palestin di Gaza. Pada mlm new year kami sempat keluar dan melihat sesetengah tempat di Dubai dilitupi kabus tebal. Suasana suram seolah2 meratapi nasib yg menimpa saudara muslim kita di Palestin. Gambar di atas di ambil pada malam New Year di Dubai Festival City.


Pada keesokannya tanggal 1 jan 2009, pagi2 lagi kami penduduk Malaysia di UAE telah menyambut kedatangan 2009 dgn berkumpul beramai2 menjayakan family day di Mushrif Park. Seramai lebih 30 family hadir.


Time utk register..! yg berjaket kulit with sunglasses tu ..MyUAEPRO President, En. Ariffin Mamat..


Selain bersukan dan merapatkan ukhuwah sesama Malaysians, family day ini juga bertujuan mengumpul dana utk Tabung Palestin. Diharapkan sumbangan drp kami ini sedikit sebanyak dapatlah membantu meringankan beban penduduk di Palestin. Drp kejauhan hanya sumbangan dan iringan doa yg dpt kami berikan agar saudara kita tidak terus2an ditindas dan dapat diselamatkan...



Acara lari membawa bola ping pong oleh kanak2..

Acara lari berkaki tiga bersama pasangan suami isteri..

Syahira menang tempat ke dua acara lari berkaki 3 dan tiup belon..hadiah di sampaikan oleh tuan CG kita..Syed Mohamad Hasrin Tengku Hussin.

Bergambar beramai2 selepas acara penutup..

Terima kasih dan syabas kepada warga MyUAEPRO yg terlibat kerana telah menganjurkan sukanika ini dgn jayanya.. Di harapkan permulaan tahun 2009 membawa seribu keinsafan buat kita semua..Alhamdulillah syukur kpd Allah kerana kita masih lagi diberi peluang utk bernafas di bumi Allah ini dan merasai segala nikmat dan kedamaian yg diberikan olehNya. Semoga tahun baru ini menjanjikan harapan baru dan kehidupan yg lebih bermakna drp tahun sebelumnya. InsyaAllah.



8 comments:

Unknown said...

Jue,

makin bertambah usia kita... Semoga Jue and family bahagia selalu dan dirahmatiNya. Sama2 kita doakan perlindungan drpd Allah untuk pejuang2 Palestin... Allah lah sebaik-baik Penolong.
Jue, apa rahsia makin kurus? Ida belum kurus lg dlm pantang ni... :)

Tepi Sungai Batu said...

Meriah nampak nya hari keluarga tu!
Eiyda, hari ni Pak Man jumpa Shiela dan Jebat, mereka datang sekolah Pak Man , suka sungguh hati Pak Man. Kami ada bersembang pasal kawan-kawan di Dubai, nama Eiyda, Fudzail, Pak Payne termasuk dalam bualan kami tadi....bukan mengumpat tapi bercerita dan bertanya khabar.

eiyda said...

Ida..
Selamat tahun baru..
Terima kasih di atas doa2 selamat yg ida berikan..Semoga ida juga sentiasa bahagia bersama family tercinta..

Ida belum habis pantang lg ke ni?Jue takde apa2 rahsia..mungkin sbb penat melayan 3 org anak kot..hehehe..
Sms dlm pantang tu ida kena cukup berurut, bertungku dan mesti berbekung..takpe ida jgn risau..lama2 nanti kurus semula la tu..;)

eiyda said...

Pak Man..
eiyda tengok gambar2 dlm blog pak man & shiela..bukan main suka hati nampak semua orang..harap shiela dan abg matju bercerita yg baik2 jer tentang kami di sini..:)

drNO said...

selamat thn baru maal hijrah 1430, dan selamat tahun baru 2009...

eiyda said...

drNo..
Selamat tahun baru..semoga ceria2 selalu..alamak..br teringat hutang thn lepas nak kasi resepi laksam tak tertunai lagi ni..jgn mare drNo ye..hihihi..

Mother of Two said...

kak ida,
patut letak gmbr kak ida ngan abe nik tak sempat brek tu.. hehehehhe

p/s cita yg baik2 ajer kan pakman..:)

eiyda said...

shiela..:)
Kak ida takde la pulak gambar tu..lawak betul tu sampai tergolek jatuh..kalo shiela ada gambar tu dlm simpanan nanti kasi kak ida k..